viernes, 20 de marzo de 2009

CiberBullying

CIBERBULLYING A LES XARXES SOCIALS

Durant el transcurs de la setmana del 16 al 20 de març s’han realitzat les Jornades de Comunicació Blanquerna de la FCCB( Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna). En aquestes s’ha tractat del tema de les audiències: el poder dels percentatges, quin paper tenen i quina influencia exerceixen en els diferents àmbits de la comunicació com són: l’audiovisual, el periodístic i el publicitari. Pel que fa a aquest últim, tothom sap que es troba en un moment de crisi degut a la poca inversió de les empreses. La situació crítica de l’economia mundial no perdona ni a les importants marques. Per aquest motiu s’han vist obligades a generar nous recursos publicitaris i el millor espai que han trobat per desenvolupar-los són les xarxes socials. Es tracten d’espais virtuals on la gent pot mantenir relacions de diferents caires amb altres ja siguin d’amistat, de treball, de negocis etc…A part també serveixen per exposar i compartir videos, experiències viscudes, fotografies… Així doncs són espais on hi ha una quantitat de gent extraordinaria.

Per tant, degut a la gran multitut de seguidors de la qual gaudeix, esta exposada a certs perills: un d’ells el Ciberbullying. Aquest fenomen ja estès en espais com el Messenger o al Hotmail ara comença a atacar-ne d’altres de conegudíssims com el Facebook o el YouTube.

Destaca el cas publicat el 6 de març en el qual una jove de 18 anys, Denise Finkel, va ser ridiculitzada a través d’un foro privat creat en el Facebook. Van difondre falàcies respecta la seva vida, els seus hàbits i fins i tot van arribar a discutir-hi com maltractarla. Ara s’enfrontaràn a una denúncia en la qual s’hi inclueix Facebook, ja que es considera que no va treure a temps els comentaris i burles sobre Finkel. En el cas que guanyés el cas s’establiria un precedent complicat per les companyies d’espais virtuals ja que qualsevol dels 175 milions d’usuaris actius que Facebook té en tot el món podrian plantejar-se denunciar a la companyia per no protegir correctament la dignitat de la persona insultada o ridiculitzada.

Així doncs, observem que estem inmersos en un important problema ja que entrem en el típic cas on el “peix es mossega la cua”. Si aturessim aquestes infreccions amb la denúncia que es mereix probablement els culpables no tornarien a realitzar-ho però per altra banda això es probablemente es giraria en contra dels interessos de les companyies i com a conseqüencia també als governs ja que només cal imaginar el que suposaria 175000000 denúncies.

Per tant, com a conclusió tornem a arribar a on ho haviem fet en l’anterior article. El problema s’ha de tallar d’arrel no un cop ja està desenvolupat. Seria molt encertat crear iniciatives, plans educatius i conferències per fonamentar l’educacio i valors com l’amistat i la generositat els quals són necessaris perquè no es generin situacions tan degradants com les que viuen persones innocents com Denise Finkel.

No hay comentarios:

Publicar un comentario